Lliurats els Premis Jurídics Ferrer Eguizábal sobre Dret civil català i Dret administratiu

El dijous 26 de maig de 2016 va tenir lloc al Pati de Columnes de la seu de l’Il•lustre Col•legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) l’acte de lliurament dels Premis Jurídics Ferrer Eguizábal 2015 sobre Dret civil català i Dret administratiu.

L’acte va ser presidit per Rosa M. Barberà, vicedegana de l’ICAB i presidenta de la Fundació Privada Ferrer Eguizábal, i va comptar també amb la presència de diversos membres dels Jurats d’aquests Premis.

Els Jurats i guardonats en aquesta darrera edició del Premi van ser:

Premi Jurídic Ferrer Eguizábal sobre Dret civil català

El Jurat del Premi Ferrer Eguizábal 2015 sobre Dret civil català, integrat pel Sr. Josep D. Guàrdia i Canela, president de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, per la senyora Rosa M. Barberà Ramos, vicedegana de l’ICAB, pel senyor Rafael Espino Rierola, secretari de l’ICAB i pel senyor Ramon Pratdesaba Ricart, president de la Secció de Dret civil de la Comissió de Cultura i Formació de l’ICAB, ha atorgat els Premis següents:

Modalitat Premi a la millor monografia publicada o inèdita

Aquesta modalitat del Premi ha estat atorgada ex aequo a:

- Sra. Laura Allueva Aznar, per la seva obra “Prestación compensatoria y autonomía privada familiar. Validez y eficacia de la renuncia anticipada a la prestación compensatoria en pactos en previsión de ruptura matrimonial”.

- Sra. Cristina Villó Travé, per la seva obra “La responsabilidad por el pago de las deudas hereditarias en el Derecho Civil de Cataluña”. Modalitat Premi als millor projecte d’investigació.

- Sra. Maria Planas Ballvé, pel seu projecte d’investigació “El desheretament per absència de relació familiar: la nova causa de desheretament de l’article 451-17 e) del Codi civil de Catalunya”.

Premi Jurídic Ferrer Eguizábal sobre Dret administratiu

El Jurat del Premi Ferrer Eguizábal 2015 sobre Dret administratiu integrat pel Sr. Marc Vilar Cuesta, advocat i president de la Secció de Dret administratiu de l’ICAB; el Sr. Lluis Saura Lluvià, advocat i membre de la Comissió Jurídica Assessora; el Sr. Lluís Bertran i Saura, Subdirector General de Recerca i Gestió de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya; la Sra. Gemma Solanas Romero, diputada de la Junta de Govern de l’ICAB i el Sr. Josep Llàcer Morell, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, ha atorgat els Premis següents:

Modalitat Premi a la millor monografia publicada o inèdita

Aquesta modalitat del Premi ha estat atorgada ex aequo a:

- Sr. Oscar Capdeferro Villagrassa, per la seva obra “El derecho administrativo y la prevención de la corrupción urbanística”.

- Sra Ana Belén Durán Cardo, per la seva obra “La figura del responsable en el Derecho a la protección de datos. Génesis y evolución normativa ante el cambio tecnológico y en perspectiva multinivel.”

Igualment, el Jurat ha atorgat una Menció Especial a:

- Sra. Laura Díez Bueso, Sra. Míriam Cueto Pérez i Sra. Ana Fernández Zubieta per la seva obra “Reptes de la gestió i la planificació del sistema català de la recerca i innovació:una visió europea.”